Rivitaloyhtiö Pohjan Rantatie etsi palovaroittimille ratkaisua, joka toisi huolettomuutta ja parantaisi asukkaiden paloturvallisuutta. Kohteessa asuu iäkkäämpää asukaskuntaa, ja turvallisuus oli hallituksen keskeinen huolenaihe. Kun taloyhtiö pyysi tarjouksia eri toimijoilta, Safetumin Palovaroitinpalvelu nousi esiin ratkaisuna, joka vastasi heidän kaikkiin tarpeisiinsa.
”Safetumin Palovaroitinpalvelu oli hyötysuhteeltaan kilpailukykyisin tähän kohteeseen. Palvelu lisää toivottua paloturvallisuutta taloyhtiössä”, isännöitsijä Maria Wägg kertoo.
Turvallisuutta etäluennalla ilman huoneistokäyntejä
Valintaan vaikutti eniten palvelun turvallisuusnäkökulma, sillä Safetumin palvelussa palovaroittimista huolehditaan suunnitelmallisesti ja ammattimaisesti. Etäluettavat palovaroittimet koettiinkin turvallisempana vaihtoehtona, koska niiden toimivuus tulee siten varmistettua säännöllisesti ilman erikseen sovittavia huoneistokäyntejä. Näin taloyhtiö voi luottaa siihen, että palovaroittimet pysyvät toimintakunnossa.
”Halusimme varmistaa, että palovaroittimet toimivat luotettavasti ja niiden valvonta on ammattilaisten käsissä”, Wägg lisää.
Taloyhtiö tyytyväinen palvelun sujuvuuteen
Taloyhtiö on ollut erityisen tyytyväinen Safetumin Palovaroitinpalvelun sujuvuuteen. Asennuspäivänä kaikki hoidettiin kerralla kuntoon, ja sen jälkeen Safetum huolehtii tarkastuksista. ”Kaikki on toiminut heti tarjousvaiheesta asti ihan automaattisesti. Sovitut aikataulut pitivät, ja kaikki tehtiin juuri niin kuin on sovittu. Se on tärkeä asia, joka lisää tyytyväisyyttä”, Wägg kertoo.
Asukkaat ovat olleet kiitollisia siitä, että asia on hoidettu jo kuntoon, eikä heidän tarvitse murehtia enää asiasta. Taloyhtiö voikin luottaa siihen, että asukkaiden turvallisuus on varmistettu pitkälle tulevaisuuteen.
"Olemme suositelleet Safetumin palvelua myös muille taloyhtiöille ja kollegoille", Wägg päättää.